Coaching:

Silvia:

Vanaf  het eerste gesprek voelde ik me op mijn gemak bij Merel. Ik ben bij haar gekomen omdat ik er moeite mee heb dat ik door een chronische ziekte veel dingen niet meer kan. Na het jarenlang onderdrukken van allerlei emoties komt er nu heel wat los. Dat valt niet altijd mee, maar met haar persoonlijke begeleiding, oefeningen en meditaties worden dingen wel steeds duidelijker. Ook weet ze de goede (confronterende… ) vragen te stellen waardoor je echt verder komt. Ik leer steeds meer om emoties toe te laten en ervaar meer rust.

Chantal:

“Door de coaching met Merel is er veel bij me losgemaakt. Tijdens de persoonlijk begeleide meditatie was ik bang dat ik me wat ongemakkelijk zou voelen, maar de ongedwongen sfeer zorgde ervoor dat er snel een enorme rust over me neerdaalde. Ik kreeg goede handreikingen om dit kalme gevoel op een later (stressvol) moment weer op te roepen. Merel is trouwens ook niet bang om tot de kern te gaan en dit zonder al te veel zwaarte. Dit heb ik als zeer prettig ervaren. Met de juiste vragen wist ze al snel de vinger op de zere plek te leggen. Normaal ben ik iemand die mijn emoties voornamelijk voor zeer besloten kring bewaart, maar bij Merel voelde ik me al snel vrij om mijn weerstand tegen “het tonen van tranen in het openbaar” los te laten. De vlotte manier waarop Merel verbinding legt tussen ervaring, emotie en klacht zorgde ervoor dat ik snel opheldering kreeg.”

Mindfulness training Zeist

 Ben:

“Persoonlijk twijfelde ik of Mindfulness wel iets voor mij zou zijn, ik hou niet zo van dat “zweverige”, maar het tegendeel bleek waar. De training heeft mij persoonlijk meer rust gegeven en ik ben nu in staat om gedachten beter te plaatsen of van mij af te laten glijden. De sfeer die Merel weet te creëren is heel informeel en sloot precies bij mij aan, waarvoor nogmaals dank. Mijn stressgevoel is duidelijk lager dan voorheen. Dit zou eigenlijk iedereen een keer moeten doen.”

Ellen:

“De mindfulness-cursus heeft een goede en duidelijke opbouw met wekelijks nieuwe opdrachten. Met name de korte oefeningen welke zowel naast als tijdens dagelijkse bezigheden uit te voeren zijn, vind ik zeer effectief. Merel weet te inspireren en motiveren zonder je daarbij iets op te leggen. Ik voel me stabieler, positiever en rustiger.”

Pepijn:

“Door Mindfulness heb ik ervaren dat ik een keuze heb hoe ik wil reageren en word ik minder meegesleept door alles wat zich aandient. Ik voel me hierdoor rustiger en stabieler. Ik vond het echt een leuke training!”

Michelle:

“Het waren acht superfijne en goede trainingen waarin ik veel over mindfulness, maar vooral over mezelf heb geleerd. Iedereen heeft zijn eigen verhaal, zijn eigen ervaringen en zijn eigen doelen….Het mooie aan deze cursus vind ik dat Merel met iedereen zoekt naar een manier om mindfulness toe te passen in het dagelijks leven, dat is erg prettig. Op deze manier is het ook na de acht weken goed vol te houden en wordt het nu onderdeel van mijn dagelijkse bezigheden.”

Leila:

“Ik heb de training als positief ervaren. Ik heb nieuwe dingen geleerd, bijvoorbeeld wat ik in een stressvolle situatie het best kan doen. Ook probeer ik me door de training meer te richten op het hier en nu in plaats van me constant bezig te houden met wat er volgende week allemaal moet gebeuren.”

Sandra:

Na lang wikken en wegen heb ik me opgegeven voor een cursus mindfulness. Ik dacht dat “dat zweverige gedoe” mij niet zou kunnen helpen om iets van rust in mezelf te kunnen vinden na mijn burn-out.  Maar Merel leidt je met haar prettige stem door de verschillende meditatieoefeningen. Zonder oordeel hoorde zij onze vragen, twijfels en soms weerstand aan en gaf goede raad en advies hoe je er mee om kon gaan. En ze stimuleert je om uit te proberen wat voor jou wél werkt. De korte oefeningen doe ik nog regelmatig, gewoon op mijn werk of in de bus; even ontspannen… Niks zweverigs aan! Nogmaals hartelijk dank. Het is meer dan ik had durven denken. Makkelijker ook. En ik leer nog elke dag.

Pieter:

“Ik vond het een goede cursus en Merel is een fijne trainer. Voor degene die, net als ik, begint met het idee: “ik ga een cursus ‘doen’” (als een actieve bezigheid) kan het in het begin even schakelen zijn; zie het dan meer als een cursus onthaasten. De oefeningen gaan op een rustig tempo. Merel denkt met je mee waar nodig en faciliteert de mindfulness goed: heel prettig.”

Menu